Dagen är kommen

GRATTIS på födelsedagen, Jesus! ❤

Oj, jag bloggar på julafton 😛 Nå det finns inte så mycket annat att göra när de felsta andra är i kyrkan på julbön. Jag måste stanna hemma och städa färdigt och sånt. Synd, jag skulle gärna ha följt med. Men inte klagar jag, nu är mitt rum och resten av huset städat och fint och snart kommer alla gäster och vi ska ha det hur fint som helst!

Det är Jesus födelsedag idag. Eller han har ju typ alltid funnits men.. ah ni fattar 🙂 Tänk att han föddes hit bara för att leva i typ 30 år och sedan  bli torterad och dö på ett kors. Men jag vet att Han vet att det var värt det 😉 Älskar Honom så mycket för det! Jesus är bäst. Stark och mäktig som ett lejon och ändå mjuk och ljuvlig som ett lamm. Det är min frälsare det.

Nu är det jul igen… en tråkig sak med julen är att folk som är ensamma blir extra ensamma. Det är rätt orättvist. Det finns de som sitter hemma ensamma utan att någon hälsar på, eller ens ringer och säger ”God jul”. När jag tänker på det vet jag inte vart jag ska vända mig. Man vill ju göra något åt saken! Fast det kan man inte. Inte lilla jag ensam åtminståne.

Men det man kan göra är att be för dem som inte känner någon orsak att fira jul., De som är ensamma och bortglömda. Jag ber att de ändå ska få en fin jul och att någon ser till dem. Och jag ber att de ska få känna Guds kärlek som en stor och varm julkram. Att de ska få höra Gud tala till dem och låta dem veta att de inte är ensamma och att det finns en mening. Det är min julbön för i år ❤

Men hörni, nu ska jag nog pausa från datorn och gå och fota våra gigantiska istappar som hänger från taket 😀

Ha en riktigt GOD JUL!

One thought on “Dagen är kommen

Kommentera

