Writer’s block

Jag har skrivkramp. Heter det så? Sitter i skolan och har skrivteknik. Ynk. Jag var faktiskt ganska postivt inställd till det, för jag trodde det skulle handla om att skriva en bra text om vad som helst. Men icke. Fackuppsats. Hör hur ofantligt tråkigt det låter. Vilket det också är. Vi ska skriva om oss själva och våra skolarbeten, vad som inspirerar och varför hit och dit. Ynk igen. Jag är totalt fast och kommer ingenstans. Lyckades skriva lite om mig själv men när jag kom till stycket ”Inspiration”, då låste det sig.

Vad inspirerar mig?

Ingen aning. Jag tänker aldrig på det när jag planerar något. Oftast finns bara idén i mitt huvud och så förverkligar jag den. Det är aldrig sådär att jag ser ett löv och bara ”Oj nu fick jag inspiration att sy nånting.” Jag vet vad jag tycker om och vad jag tycker är fint (medeltiden, 1700-tal…) men är det samma som inspiration?

Kanske Gud är min inspiration? Kanske det är hans ”fel” att jag bara har färdiga idéer i huvudet och aldrig behöver fundera så hemskt mycket? Inte vet jag.

Jag skulle hellre vilja skriva om flickan i skogen. Fundera på hennes bakgrund, hennes historia. Hon har inte blivit räddad än. Jag vet inte hur det ska gå till. Vem är det som hittar henne och tar hem henne igen? Jag vill veta! Det är nästan så att jag skulle vilja fara någonstans längre bort bara för att få komma på det.

BildWe heart it

Och som en liten parentes så är projektet för Kulturkarnevalen färdigt och inlämnat. Jej!

2 thoughts on “Writer’s block

Kommentera

