The show must go on

Hello!

Nu är jag hemma från Vasa igen. Suck. Nog tycker jag om Karis, men helgerna är alltför korta!

Fast nu ska vi inte sörja över det för det börjar hända saker här! Ska på min första spanska-lektion idag (egentligen började kursen förra veckan men det visste inte jag) på VNF.

Imorgon är det revy-träff på Tryckis. Applåder för det! Hela hösten har jag gått och saknat teatern och att stå på scen och ha roligt med folk. Så igår ringde ”Kapten Andy” och meddelade om träffen och undrade om jag också kan tänka mig ha nånting med kläder att göra. Fy vad glad jag blev 🙂 Det blir dessutom lite av en reunion, eftersom flera av mina teater-vänner också är med. Äntligen har jag nåt vettigt projekt på gång!  Jag vet att det kommer ta energi, men det kommer att ge mig så många skratt och fina stunder tillbaka. Tror min höst blir en aning ljusare nu.

Jag kan liksom inte riktigt leva utan teater. Det är ju det jag brinner för. Att bli skådespelare. Har man nånting man älskar så kan man ju inte släppa det. ”The show must go on”, liksom. Jag måste fortsätta med det. Visst måste jag ha pauser från det ibland, men sluta med det? Nej. Aldrig. Musik, dans, sång, teater. Det slutar aldrig snurra.

Kommentera

