Filming

20140422-211044.jpg

Hej hopp! Här var det tyst måste jag säga. Ursäkta mig. Men varen icke modfällda…eller nåt, för det har hänt massor!

Bilden ovan är från stora smedjan i Billnäs. Jag råkar ha några bekanta som utgör ett filmteam och de hade en musikvideo på gång. I videon framträder en atlantisk dansare (vackra fina A.) och min uppgift i det hela var att sy hennes klänning. På en vecka (som dessutom innehöll en tallinnresa) slängde jag ihop denna lilla sak:

20140422-212024.jpg

och en mulen, iskall lördagmorgon bar det av till Billnäs, till en ännu kallare smedja. Där träffade vi Paul Oxley (!) och artisten vars låt videon tillhörde. Trevliga människor.

20140422-212427.jpg
Make-up fixas

20140422-212540.jpg
Såå vacker!

20140422-212651.jpg
Filmteamet fokuserar…

Det var en otroligt rolig dag! Vi frös nästan ihjäl, men alla var glada och tappra och nöjda med dagen. Sedan var det bara en liten stund framför greenscreen kvar, och sedan var mitt och dansarens jobb slut för denna gång.

20140422-213210.jpg
Finis ❤

Kommentera

