En HSP meddelar

20140322-230449.jpg

Säg inget åt mig om du inte tror att det får konsekvenser. Skämta inte om mig on du inte är hundra procent säker på att jag kan ta det. Ge mig inte en komplimang och tro att jag ska gå oberörd därifrån. Och kom inte och säg att det inte betydde nånting speciellt. Då borde du inte ha sagt något alls.
Jag tänker på allt. Hela. Tiden. Mina känslor har inget slut och jag kan inte stänga av min hjärna. Överanalytiker är mitt hemliga yrke.

Ibland önskar jag att jag hade en instruktionsbok som jag kunde ge åt folk. Tänk så mycket lättare det skulle bli då.

Kommentera

