Teater. Och godis från en annan värld.

Nu är det inte länge kvar tills ungdomsmusikalen Shacki! har premiär på Karelia i Ekenäs. Lite mindre än en månad har vi kvar. Så denna helg har vi tragglat oss igenom hela pjäsen, akt 1 igår och 1+2 idag. Tungt är det och det känns lite trögt ibland men fy så roligt det är! Dessutom brukar det vara så att första genomdraget alltid går snett och man får lust att ge upp (för hur ska det någonsin bli färdigt?). Men nu var inte det fallet! Poäng till oss!

Men för mig slutade det inte där. Jag har fått en ny teaterkompis och vi träffades på Karelia efter övningen för att öva olika monologer, bara för övningens skull. Målet var att våga kasta sig ut och totalt lämna sin comfort zone, vilket inte alltid är så lätt när du har en hel sal full med folk som tittar. Men nu när vi bara var två så gick det lite bättre.

Jag har en känsla av att hela våren och sommaren kommer att handla om att slänga sig ut i det okända. Gå dit det inte riktigt känns så säkert, så bekvämt. Utvecklas. Det är så spännande!

Och som att en hel dag av teater (10.00-20.30!) inte var tillräckligt bra så väntade något på mig när jag kom hem till Karis!

20140209-222055.jpg

Min finaste kusin har nyss varit i Florida och Universal Studios och hämtade lite souvenirer från Hogsmeade! Det är så fånigt att bli så glad som jag blev åt Bertie Bott’s bönor i alla smaker och en Chokladgroda (med samlarkort!) men är man nörd så är man!

Nu är mitt huvud så fullt av repliker och monologer och drömmar och fantasier att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna somna för att sedan orka på morgonbönen. Men vetja det går.

Sämre dagar kan man ju ha! 😉

Kommentera

