Snart är jag en alv.

Igår fick jag ett trevligt mejl! Det börjar så småningom bli dags för sommarteaterns övningsperiod att dra igång och i år är jag med igen! Det är alltså En midsommarnattsdröm som gäller. En lite moderniserad version. Det blir super!

Anyways, i mejlet stod att jag ska spela en av Titanias alver. En ALV! Hur länge har jag inte gått och smygdrömt att nån gång i något sammanhang få spela alv? Länge.

Det blir knappast någon Sagan om Ringen figur, men ändå. Jag ska få bli en vacker, sjungande och dansande alv på Raseborgs scen. Det låter ju bara för mysigt.

Annat då?

Något som är ännu mer spännande är att Gud finns. Att han älskar så som han gör. I romarbrevet står det att han är barmhärtig mot vem han vill och att våra gärningar inte spelar någon roll för vår tro eller för att han ska kunna älska oss. Tänk det. Samma Gud som delade röda havet älskar mig mer än jag kan fatta. Samma Gud tycker att det är viktigt att lyssna på mina tankar och drömmar.

Det är väl bara underbart, eller hur?

Kommentera

