Datorpyssel

Har haft ultrakort skoldag. Två lektioner! Det är nästan så att man vill dansa lite. Istället firar jag med huvudvärk. Huippu. Tur att man kan vara glad ändå!

Min praktik är nu för evigt förbi och det är vi glada för. Inte för att jag inte gillade praktiken (!) men nu får jag gå vidare. Min handledare/chef/vad man nu ska säga, gav mig sin nya bok som nyss kommit ut. En massa julpyssel och sånt, som tack för hjälpen. Hur trevligt är inte det?

20131105-142636.jpg

Nu är jag alltså tillbaka i skolan och vi har börjat en ny kurs som heter Visuell Marknadsföring. Det låter aptråkigt, med det är jättekul! Igår hade vi som uppgift att designa olika alternativ till visitkort åt oss själva. Så det blev att öppna gamla goda CorelDraw (som börjar kännas ganska kul) och leka för fullt!

20131105-143058.jpg

20131105-143113.jpg

20131105-143135.jpg

Nästa uppgift som jag började med idag, är att planera en egen kollektion som innehåller ett eget mönster i olika kombinationer. Har ingen bild på det än, men det blir ganska fint måste jag säga!

Utöver allt detta designande så hann vi också med ett litet möte för oss som ska bli klara till våren. Vi fick info om vårt slutarbete, om stipendier för vernissagen vi ska ordna, om studiebesök till Novia och ÅA och sånt. Fatta att det bara är denna period plus två till och sedan är det slutarbete som gäller!

Så kanske det blir en textilartesan av mig också 🙂

Kommentera

