Livstecken

Min blogg är lite halvdöd, I know. Har mycket på gång.

Jag har haft ett megasocialt veckoslut. För att vara jag. På lördagen for jag hem-hem till föräldrarna, söndag morgon var det lovsångsövning och gudstjänst. Hur mycket älskar jag inte att lovsjunga? Mitt i mötet stack jag till MBI för min sånglektion, sedan tillbaka till Betel och sedan hem-hem i några timmar. Klockan 18 var det dags för världens bästa cell innan jag någon timme senare somnade för att sen stiga upp och gå till MMP (MondayMorningPrayer).

Jag tänker vara helt ärlig och säga att jag är så sjukt trött. Alltid. Ibland fattar jag inte varför jag ens bryr mig om att gå dit. Man är ju så himla trött! Men oj vad bra det känns efteråt. Saken är den att jag vill lära mig att bara för att man inte själv är helt med så betyder det inte att Gud inte är skärpt. Bara för att jag inte alltid orkar umgås med honom kl. 06.00 betyder det inte att Han tänker samma sak. Han kan göra saker ändå, tala ändå, älska mig ändå. För att Han vill och för att Han kan. Så länge jag låter honom (vilket inte alltid är självklart).

På måndag kväll var jag på cell igen, den här gången i Ekenäs, hos en av de absolut finaste familjerna jag vet. Vi har börjat med lite bibelstudier och började såklart med skapelsen. Vad det egentligen står där. Gud skapade och såg att det var gott. Vi är en del av Honom för det är Han som har gjort oss. När jag gör arbeten i skolan så spelar det ingen roll vilka föremål jag gör, klänning eller matta eller tröja. Man ser ändå, nånstans, att det är jag som har gjort dem. Och jag vet exakt vad som är mitt. Precis så tror jag det är mellan jorden, oss och Gud. Han finns i allt. Hans design, Hans stil, Hans personlighet, Hans kärlek.

Eftersom Gud har skapat mig så är jag en del av Honom. Tänk. Hur häftigt är inte det?

Kommentera

