Vad är det jag gör?

Den frågan har jag ställt mig själv flera gånger i dessa tider. Vad håller jag på med?

Det kom ett mejl idag. Ett mejl där det stod att jag inte får komma på audition för Mamma  Mia. Är jag förvånad? Nej verkligen inte. Besviken? Jodå. Det skulle ha varit en så otrolig chans! Det var när jag skickade min ansökan som jag första gången tänkte ”Vad gör jag?” Det är ändå Svenska Teatern det är fråga om. En dröm.

Så vad gör man då man får ett ”nej”? Tja, först blir man lite ledsen. Okej, väldigt ledsen. Men, sedan inser man (åtminståne jag) att jag försökte åtminståne. För hur hemskt är det inte att gå omkring och fundera på ifall man skulle ha klarat det ifall man försökt?

Så därför tänker jag inte  sluta här. Det råkar vara så att jag nästa vecka ska på audition för en lokal ungdomsmusikal här i Raseborg. Jei!

Men det som känns mest spännande nu är att jag nyss sände iväg en ansökan för rollen som Jasmine i Aladdin. Fatta. Jasmine. Audition (om jag blir kallad dit) är i Göteborg, om två veckor. Så nu håller jag tummarna, tar min blixthuvudvärk och går och lägger mig.

Och funderar än en gång: Vad är det jag gör?

IMG_1017

Kommentera

