Han vinner.

Idag känns det extra tråkigt att det är måndag. Har ingen fiilis alls. Fast det kan ju bero på att jag sovit mindre än 5 timmar inatt.

Då är det ju bra att ha bönemorgon! Det livar alltid upp måndagen, åtminståne lite. Det varierar för mig. Just idag är det lite sämre.

Men det är bara idag. Jag behöver bara överleva idag. Sen kommer imorgon men det behöver jag inte tänka på just nu. Inte för att jag inte vill, utan för att jag inte måste.

Det känns som att idag kommer att bli en strid mellan mig och Gud. En strid där jag tror att jag måste klara mig själv, göra rätt och på ett visst sätt, för att jag ska lyckas åtminståne lite. En strid där han kontrar med att säga tvärtom. Att det är han som sköter det hela och jag ine behöver oroa mig.
Jag vet vem av oss som kommer att vinna. Även om vi båda är väldigt envisa så är det jag som kommer att ge upp. För han är så mycket större än allt jag någonsin kan tänkas bekymra mig över och vara rädd för.

Har jag inte sagt att du ska få se min härlighet?

Har jag inte sagt att jag älskar dig?

Kommentera

