LedigLedigLedig

Usch. Varför får jag alltid negativa vibbar av ordet ”ledig”? Jag älskar ju att inte ha måsten, kunna göra vad jag vill och bara vara.

Fast mina lediga dagar består oftast av att sitta hemma och glo. För de projekt jag vill genomföra är totalt omöjliga att få till när man är ensam. Och det är jag. Precis då när man skulle ha tid att umgås. Varenda gång.

Sen klarar jag ju inte heller av att inte vara till nytta. Jag måste vara behövd hela tiden. Vilket jag sällan är. Jag blir galen av att bara sitta still för att det inte finns andra alternativ. Inte få nåt gjort. Usch. Bara sitta och ta upp utrymme, stjäla syre.

Längtar till tisdagen då vi far på teaterresa till Pargas. Då ska jag umgås med en massa teatermänskor ❤ . Sen ska jag ju till England och DÄR ska jag umgås så jag dör! Så kanske jag klarar mig tills sommaren är slut och jag flyttar (SPÄNNANDEE!).

Så jag konstaterar igen: Ledighet är bra för mig i små doser. Då hinner ensamheten och onödigheten inte bli ett problem.

Men nog älskar jag sommaren. Med alla olika väder-format och det faktum att vi har en liten snöboll till hund som förgyller mina dagar ❤

20130714-120154.jpg

Kommentera

