Väntar

20130617-085602.jpg

(Det finns en wordpress-app!!)

God morgon på er, sömntutor! Hah, säger jag som är lika kvick som en snigel just nu. Sitter i studion och väntar på att Pirjon lanka ska öppna så jag kan sticka och köpa orange tråd till de där körblusarna.

Jag lär mig massor på den här praktiken! Har lärt mig hur man ändrar i mönster och hur man kombinerar t.ex. klänningsliv med korsett, så att korsetten får axlar. Sydde en korsett-proto på fredagen och idag ska jag sy en annan, som är en kombination. Jei! 🙂

Jaa, och så sydde jag en liten egen nåldyna (efter två år.. mästaren på att skjuta upp saker här hej). Ljusblått fodertyg och vitt sidenband. Fjoll 😀

Nu ska jag stänga X3M för en stund och rusa till tråd-butiken 🙂

Kommentera

