Ett mini-steg för världen men ett mega-steg för lilla mig

Har länge haft tankar på att flytta hemifrån. Lekt med idén. Bo själv. Ibland skulle det vara så otroligt skönt. 

Men kanske inte än. Eller? Jag vet inte. Det är så mycket som ska klicka innan man kan ge sig iväg. Man ska väl hitta ett ställe först, har jag hört. Ett jobb behövs också. Var hittar man såna? 

Sen ska man ju helst vara redo att flytta. Jag menar, jag trivs ju med att bo hemma, verkligen. Fast dåligt samvete har jag ju, eftersom jag är 18 och inte gjort något alls för att bidra till hemmet. Så de skuldkänslorna skulle jag slippa om jag bodde själv. Inte behöva vara beroende av föräldrarnas inkomster.

Fast när jag tänker efter skulle jag nog inte klara av det. Inte nu. Om inte Gud hjälper mig förstås. Kanske jag frågar vad han vill först 🙂

Kommentera

