För att Han är värd det.

Efter en sen kväll ute med finaste grannen/vännen så måste jag erkänna att det tog emot att stiga upp halv nie imorse. Sov lite under fem timmar inatt. Ajaj. Men vi hade så kul ihop så int harmas jag.

Var med i lovsångsteamet på gudstjänsten idag. Sööta vad det var roligt! Och skönt. Och bra på alla sätt. På övningen funderade vi varför vi vill lovsjunga Jesus just idag. Mitt svar var för att han förtjänar det. Jag förstår ofta väldigt lite av honom och jag är inte alltid så glad på honom heller, men ser jag på mitt 18 år långa (?) liv så kan jag inte annat än le för att Gud är så god. Allt han har gjort, alla människor han har satt i mitt liv, platser jag sett, historier jag älskar, små detaljer i världen som får mitt hjärta att glädjas. Allt det där, bara för att han älskar mig. Kan du fatta? Nä, inte jag heller egentligen. Men någon sa att man inte behöver (och inte kan) förstå hur mycket Jesus egentligen älskar en. Man behöver bara lära sig att acceptera det och tro på det. Där vet jag att jag har problem, men jag vet också att det inte gör något. För jag försöker så gott jag kan. 

Gud är värd så mycket mer än några sånger. Men jag vet att när jag fokuserar på att bara ära honom så blir han så otroligt glad, sådär som en pappa blir när hans lilla flicka sjunger för honom. 

Ibland är det jobbigt, ibland tror jag inte att han vill höra. Men när jag väl börjar så vill jag inte sluta och det vill inte han heller. Det är det fina med honom.

Han slutar aldrig lyssna.

 

Kommentera

