Tråkbloggar i skolan

Jag är i chock. Ikväll måste jag städa för det kommer en bostadsförmedlare till vårt hus imorgon. Snart är det nyår. Nästa år blir konstigt. Konstighetsmätaren är redan ganska full. Men det ryms nog en del dit ännu. Nästa år kommer jag att bo på två ställen. Usch.

Jag funderar en hel del på livet ibland. Hur det kan komma sig att vissa står ut med mer än andra. Blir man svag av att leva för tryggt? Vad händer när tryggheten försvinner, när verkligheten slås sönder och ingenting blir detsamma igen? Klarar du av det? 

På något sätt är det som att om man har växt upp med en familj, hus, mat och allmänt bra levnadsförhållanden så förväntas man klara av alla möjliga slag och motgångar. För du har ju det så bra annars! Du har ingen rätt att klaga. Ingen rätt att må dåligt. Det finns ju de som har det så mycket värre.

Men kanske jag har fel. Kanske det bara är min världsbild som är helt åt skogen.

 

2 thoughts on “Tråkbloggar i skolan

  1. sanna skriver:

    Fiinis ❤ orkka på, man blir int svag av att leva tryggt, men man kanske emellan glömmer hur otroligt stark man är och hur otroligt stark Gud är för oss när vi har det jobbigt

Kommentera

