Notes

Kollade igenom mina anteckningar i iPhonen på skoj. Så hittade jag det här, från en gudstjänst med en bra predikant. Jag blev glad, för jag hade helt glömt bort att det fanns där. 

Jag skrev inte så mycket tydligen, men jag tror jag fick ner det viktigaste ur predikan (åtminståne för mig).

Gal 6:2 Bär varandras bördor
”Gud, stöd mig upp på min lutande sida”
Gud VILL stöda dig upp på din lutande sida, när det händer nåt som gör att du börjar luta så finns Han där!! ❤
 
Gud har gett dig människor som älskar dig och vill ta hand om dig! Han ser efter dig! Han sände sin son för att hjälpa och frälsa! 
 
Det är också viktigt att församlingen stöder upp varandra. Vi är bröder och systrar och finns till för varandra.
 
2 Mos 17
Hur länge orkar du hålla upp dina armar? Du behöver andra människor vid din sida som hjälper dig hålla upp armarna så det blir seger 😉
 
Gud, stöd mig upp på min lutande sida och hjälp mig att stöda andra när de börjar luta!
 
Well, I think that says it all. Trevligt höstlov på dig!
2 thoughts on “Notes

Kommentera

