En dröm

Jag fascineras alltid av drömmar. Det man ser på natten när man sover. Imorse vaknade jag och tänkte ”What?!”. Först drömde jag att jag körde bil. Det var kanske inte så underligt. Men sedan flyttades jag någon annanstans där något annat hände och i slutet blev jag Pocahontas som räddade indianerna och britterna från geysrar som sprutade lava istället för vatten. Vilket jag tyckte var lite lustigt för jag har drömt Pocahontas-drömmen förut. Fattar ännu inte hur min hjärna tänkte där…

Jag gillar drömmar, hur knäppa de än är. Natten blir liksom roligare då. Mardrömmar är aldrig trevligt men de där drömmarna som verkligen saknar logik, och som framkallar det här ”What?!” när man vaknar, de diggar jag 🙂

Ibland är det nästan jobbigt, om man drömmer om något helt fantastiskt eller något man har längtat efter länge. Du blir jätteglad och lättad och allt känns bra. Så vaknar du och det underbara du drömde om är borta. Bara en dröm.

Anyways, jag gillar drömmar. Både såna som kommer när jag sover och de drömmar jag har som gäller mitt liv och min framtid. För jag vet vem som har satt dem i mig. Jag vet varifrån de kommer. Så jag tänker inte sluta drömma.

Gör inte det du heller.

Kommentera

