Helg

Är helt slut. Mest psykiskt (kan beskriva gårkvällen som rätt person i rätt tillfälle, typ)men också lite fysiskt. Har varit på språng nästan hela dagen och låtsats att jag haft ett liv. Vilket jag helt klart inte har. Känns som att jag har varit ensam hemma alldeles för ofta.
Nåh, jag sa ju att jag har gjort stuff idag så helt nöjd är jag väl ändå 🙂 Har fått materialet till mitt arbete för Kulturkarnevalen, sprungit på stan med mamma och hälsat på gammelmommo ❤
Har kommit igång i skolan också, de andra har yrkesprov medan jag gör ett eget arbete i tre veckor. Hihi.

En enkel klänning. I princip samma överdel som den där gröna jag gjorde tidigare. Det blir lite lättare så 😉

Det här var bara väldigt fint. By the way, liksom.

Imorgon ska jag fundera ut tygåtgång och sedan är det en halv prototyp som ska göras innan jag kan sy på riktigt. Så jo, nog har jag att göra 🙂 Kanske jag skriver lite också.

Trevlig helg på er!

Hon sprang och sprang. Den vita klänningen var smutsig och håret höll på att lossna ur sin uppsättning. Det röda skärpet satt lite för spänt runt hennes midja och hon hade skavsår på fötterna. Men hon vågade varken stanna eller vända om. Bara springa. Fly någonstans där hon kunde gömma sig. Vad hon skulle göra sen visste hon inte. Den enda tanken hon hade var: ”Spring!”

2 thoughts on “Helg

  1. amelii skriver:

    Du har skrivit ❤ vi skulle kunna skriva tillsammans någongång – turvist. Mötas någon stans i en sagoskog eller i en fantasistuga…. 😉

Kommentera

