What to do?

Jag är verkligen inte bra på att vara ledig. Jag älskar att ha en massa tid men jag är usel på att komma på saker att göra. För jag hatar att bara sitta och veta att jag hinner med vad som helst, men vad?

Ja alltså för er som missat har jag hoppat av gymnasiet och tänker fokusera helt på textillinjen. Finns tusen olika orsaker till varför jag gör det. Så nu har jag inget att göra förrän nästa period kör igång! Åtminståne en vecka, kanske två. Alltså vad gör man när man är ledig? Hjälp.

Idag har jag försökt få tiden att gå genom att stiga upp sent, bara för att jag kan. Har provat på att göra american pancakes, namnam! Eller de smakar inte så mycket men det blev ganska gott med pappas hemgjorda bärkräm på. De kanske skulle ha fått mer smak om jag hade använt smör istället för olja. ”Man tager vad man haver” får jag väl bara säga. Snabbt gick det också. Det receptet jag använde blev till ca 12 små pancakes 🙂 Jag märkte att man orkar typ 4 på en gång, sen vill man inte ha mer. Speciellt om man har nånting sött på.

De här var de enda jag lyckades få sådär runda som de ska. För mycket smet gör att det vill rinna lite så att kanterna blir ojämna. Och använder man olja så räcker det med väldigt lite 🙂

Här är receptet jag använde, väldigt enkelt och snabbt! Det finns också ett som enligt den hemsidan är ännu mer amerikanskt, där man använder mer mjöl and stuff så att pannkakorna bli ännu tjockare.

Så det kan ni ju testa! Har på känn att jag vill experimentera lite och kanske slänga i nån rolig ingrediens nästa gång 😛

Dagens andra guldkant var en gammal kompis/granne som kom över bara för att träffas 🙂 Så lite kaffe och en massa catch-up-snack fick lätt ett par timmar att flyga sin väg. Like like like!

Insikt: Borde kanske hitta ett jobb i nåt skede. Typ barnvakt. Typ på veckoslut/kvällar. Eller kanske jag bara har ett sånt ryck nu då jag inte har nånting att göra 😛

Men anways, jag är ledig. Så vill man träffas eller nånting så har jag ju liksom tid. Heh.

Seriöst, klättrar på väggarna här!

One thought on “What to do?

  1. Kontenzo skriver:

    Kommer att sakna dig i skolan…även fast jag inte sett dig så mycket :/ Jag HOPPAS att du kommer att ha lika kiva på textillinjen som du verkade ha förra året 🙂

Kommentera

