Decisions, decisions…

Vad ska min modda-uppsats ha som ämne? Ska jag färga håret eller inte? Vill jag fara in till Hesa nästa vecka? Ska jag släpa mig till skolan imorgon trots att min stengrymma huvudvärk inte visar något tecken på att försvinna?

Decisions, decisions…

Jag gillar inte beslut. Har problem med dem. Speciellt om det handlar om    viktiga saker som kan påverka livet lite hur som helst. Nu har jag inga såna beslut att fatta. Ännu. Men en massa småsaker på en gång kan bli för mycket för mig. Speciellt nu.

Beslut kan vara riktigt roliga också. Om man t.ex. ska resa någonstans och behöver välja destination. Eller hurdana tapeter man vill ha i sitt rum. Vad man ska göra på en ledig kväll. You get the point 🙂

Tror jag ska fixa det jag har blivit efter med i skolan och sedan kanske läsa lite Jane Austen ❤ Kanske jag borde skriva uppsatsen utifrån den istället? Kanske jämföra en ung flickas liv på 1700-talet med  hur det ser ut nu? Eller så håller jag mig till ”Ficktjuven” av Sarah Walters. Just det, har ju redan meddelat att det är den jag läser och tänker skriva om 😛 Så kanske ”Sense and Sensibility” blir ett eget projekt. Seriöst, jag vill frivilligt skriva en egen uppsats. Jag är inte frisk.

Decisions, decisions 🙂

Kommentera

