7 meter tyg

Så mycket har jag till användning när jag syr akrobat-dräkter åt 6 st barn, 8-14 år. Det ni! Det dumma är ju att vi har ett stort hus men ändå finns det för lite utrymme att bre ut ett 7 meter långt tygstycke utan att skrynkla ihop hälften till en hög. Dräkterna ska helst vara klara nästa lördag, då vi börjar repetera andra akten (vi har genomdrag av akt 1 på fredagen). Alltså har jag 6 dagar på mig, typ. Eller fem, egentligen. Så varför sitter jag här och slösar tid?

”A clean house is just a sign of a wasted life!” Eller hur var det?

2 thoughts on “7 meter tyg

Kommentera

