Listan

Här är en lista på allt som måste bli färdigt snaart (egentligen är den bara till för att jag ska få en klarare bild öve det hela)!

  1. Fixa underkjolen (deadline IMORGON)
  2. Mät alla ”akrobater” och få till ett grundmönster!
  3. Sy ”Ellie”s fake-turnyr.
  4. Fixa harem-byxorna

Börjar känna stressen krypa sig på här nu. Underkjolen är inget problem, inte harem-byxorna heller.
Trean är jag nog lite osäker på ännu, men det största problemet är nog akrobat-dräkterna! För de är 5-6 stycken! Med individuella mått!! Och skjortorna ska vara nån sorts fake-omlott (alltså att den inte går omlott på riktigt, det ser bara ut så) och det ska finnas kilar i sidorna som jag aldrig sytt förr. Men jag lär mig väl. Det absolut största problemet nu är att få ihop ett ordentligt grundmönster som jag sedan kan ändra på. Ett plus är ju att jag fick tyget igår. Ett minus är att det inte direkt är ett tyg man rör sig i. Alltså måste allt bli så löst som möjligt utan att bli för stort. Allt måste bli färdigt snabbt så att jag hinner göra eventuella ändringar efter att dräkterna provats. Det är utmaning på utmaning här! Men månne int det går! 🙂

4 thoughts on “Listan

  1. amelii skriver:

    Hej hurdana harembyxor syr du? Jag har lust på ett par nämligen, så det är ju trevligt om jag känner nån som har mönster eller kan hjälpa mig fixa mönster 🙂 Det här måste helt klart redas ut i juli 🙂

    • millaah skriver:

      Okej. De blir ganska lösa och stora, tyget jag använder stretchar int alls. Det tyget vill du nog int ha 😛 Men jo, vi kan höras om det. Harembyxor är ganska enkla att göra.

      • amelii skriver:

        Jo jag ser ju på dom jag har att det inte är nå svårt, men jag är ändå int tillräckligt syvan för att kunna veta hurdana bitar jag behöver utan att klippa sönder dem 🙂 och det har jag inte lust att göra! heh.

Kommentera

