Skärgårdsliv och jobb

Okej, det att jag syr teaterkläder kan väl knappast kallas jobb eftersom det enda jag får är erfarenhet. Update: Hah, jag fick veta att jag får sömmerske-lön för det här så nu är det väl jobb på riktigt!  Här är underkjolen jag förlängde med spetsgardiner och lakanstyg 🙂

Update: Måste göra om den, för den blev för smal där jag sytt förlängningen så nu måste jag ta bort den, fästa den längre ner och antagligen skarva. Suck.

Nu har jag varit ute på holmen för andra gången. Söta vad där är fint! Vädret på lördagen var ju kanske inte idealiskt, det regnade och blåste och var kallt. Så efter att jag varit på lågstadiets avslutning kände jag mig nog inte så inspirerad att köra skoter i nästan 45 min. Men det gick bra och det var såå värt det! När vi kom dit var där värsta stormen och jag kunde inte annat än att springa omkring vid vattnet och bara förundras. Jag älskar storm. Jag älskar havet. Och att ha havet precis utanför dörren är bara så otroligt häftigt, speciellt när det stormar.

Sen finns det ju nog en massa växter och sånt på holmen, inte bara berg 🙂 Dessa små blommor ser man lite här och var där.

Smultron finns där också…

…och MASSVIS med blåbär! Me love. Det växer blåbär typ överallt där.

Inser att jag borde färga håret typ nu.

Vinden var så sjukt stark på ena sidan av holmen att jag, ibland, på riktigt fick kämpa för att hållas på ett ställe. Det var helt underbart! På ett lite högre ställe slog vattnet emot berget och stod man för nära, vilket jag gjorde, blev man nerstänkt. Fast inte alltför mycket 🙂 Jag är så otroligt tacksam till Gud för att vi fick det här stället för sommaren!

Sjökort 🙂

På kvällen skjutsade pappa mig med båten till den lilla hamnen och så körde jag iväg till Hannahs tjejkväll 🙂

Så hemskt mycket annat har jag nog inte att säga. Premiär om 24 dagar och repetitionerna går jättebra. Lite stressad börjar jag nog bli, med tanke på dräkterna. Men det löser sig. Lite press är bara bra, då blir det ju gjort 🙂

Kommentera

