Joy!

Jag är väldigt glad idag. Det är sommar, ifall någon inte har märkt, och skolan slutar snart! Mitt yrkesprov är typ färdigt, saknas bara lite broderier som jag ska fixa ikväll. Och nej, jag tänker inte visa bilder förrän det är färdigt! Men det är inte länge dit 🙂 På tal om yp så provade jag den idag och den sitter perfekt! Bara snörningen kommer in i ryggen så blir allt bra. Hehe 🙂

Det som totalt gjorde min dag var samtalet från en Teaterbåtare/kostymfixare som undrade om jag ville joina klädteamet och sy upp dräkter till sommarens pjäs! Euforin är ganska hög här nu. Fatta vad kul! Jag får vara med och tillverka en del av de dräkter ni kommer att se på scenen i sommar (om ni kommer och tittar, vilket jag hoppas för det blir helt awesome)! Den här sommaren ser ut att bli bara bättre hela tiden ju. Men innan jag kan köra igång med alla roliga händelser måste jag ta itu med min 2-do lista 🙂

  • Göra klart YP
  • Fixa dokumentationen (Dessa två har deadline på fredag. Iik.)
  • Städa köket på övre våningen (ska bli sy-rum har jag tänkt)
  • Testa symaskinen (inte så viktigt just nu)

Nå, nu ska jag välja en bra film och sätta mig ner och brodera medan jag tittar på den.

Ava Gardner som primadonnan Julie LaVerne i 1951’s filmversion av ”Show Boat”.

Kommentera

