Månen bor i rymden.

Jag måste säga, det tar nog på att vara i skolan med ett värkande huvud. Men så känns det också bra att veta att jag får veta provsvaren typ imorgon eller på onsdag. Så får jag veta om det finns nåt fel där eller inte. Like för det 🙂 Eller nåt. Tills dess ska jag fortsätta dricka vatten som en galning och hoppas på det bästa!

Är annars helt nöjd med min tillvaro. Visst, det skulle kunna vara mycket bättre men det kunde vara värre också så jag klagar inte. Har återupptagit relationen med Spotify, får se hur länge jag står ut med det den här gången. Har fotobelysning på gång i skolan.

För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är en teknik inom tygtryck. Man printar sitt motiv på OH-plast, lägger plasten på en tryckram med fotoemulsion (jag tror iallafall att det är så det heter), lägger en glasskiva ovanpå och sedan belyser man hela grejen med en UV-lampa i ett mörkrum. Sedan spolar man ramen med vatten (typ trycktvätt) och så lossnar emulsionen där motivet ska sitta och så är det bara att trycka. Det är ganska så smidigt om man vill ha lite mer detaljerade grejer. Inte lika petigt som att skära ut i bokplast 🙂

Men lite angstar jag nog. Mest över att jag har teater-övningar varje helg. Missförstå mig rätt här nu, jag ÄLSKAR våra övningar, teater är mitt liv, men då jag missar en massa annat kul pga det. Som t.ex. Lifehouse. Eller kompis-träffar. Ja typ allt. Oh, well, jag får ju ändå hålla på med nåt jag älskar så varför klagar jag egentligen?

Jag har tre alternativ på YP-arbete och jag vet inte vilket jag ska bestämma mig för. Jag dislikar beslutsångest! 🙂 Anyways, nu ska jag fortsätta göra ingenting och lyssna på Sting och PianoGuys och Bryan Adams. Kan det bli mer chill?

Denna bild får mig att le som en tok! ❤

Kommentera

