Glad påsk på er!

ÄNTLIGEN har jag påsklov! Eller ja, så värst ledig kommer jag inte vara, har teaterövningar 24/7. Men det är kul! Nu är det bara en period kvar av detta läsår, sen är jag inte nybörjare längre.

Jag sa kanske att jag skulle visa en bättre bild på klänningen (om inte så tänkte jag det iallafall 😛 ) så här:

Min skola har btw den finaste skolgården ever! Den ligger precis vid vattnet och dagar som denna är det otroligt vackert där!

Klänningen var relativt enkel att sy, hade inga större problem alls. Det var mer jobb att konstruera ärmarna, det tog fem evigheter! Men jag är nog arma nöjd. Nästa gång blir den nog hellång 🙂

Vi tovade påskägg igår också! Dessa ägg har en såndär kinderäggsjuttu som bas och sedan har det virats ull runt. Efter det har de doppats i varmt tvålvatten och formats till ägg. Dekorationerna har torrtovats fast 🙂 Det övre ägget är min ena klasskompis skapelse och det undre är mitt.

Hoppas ni får ett trevligt lov (och ni som inte har lov, ha det trevligt ändå!) och ät mycket choko!

GLAD PÅSK!

Kommentera

