När man har mycket på gång…

…Så glömmer man lätt bort sin födelsedag som är imorgon. And just to be clear: Det här är inte nåt patetiskt försök att påminna alla om att jag fyller år! Det är mer som ett inlägg som bevisar hur otroligt mycket jag har att fundera på. Då kan man inte minnas allt! Fick en så konstig ”ajjooo”-känsla när jag öppnade kalendern och konstaterade att det är den 21 imorgon. Vad i hela världen har hänt då jag inte ens minns såna grejer? Nå, det var ju en trevlig överraskning åtminståne 🙂

Men det börjar nog kännas att sommaren inte är långt borta. Eller det beror på hur man räknar. Men i min värld märks det för att sista perioden börjar snart, vilket betyder yrkesprov i skolan. Teaterövningarna är igång och det innebär att jag inte har en enda ledig helg förrän sista veckan av sommarlovet. Fast alla de upptagna helgerna kommer ju vara fulla av det jag älskar mest att göra i hela världen så jag klagar ju inte! 😀

Sen är det en massa annat smått som nu snurrar på, egentligen helt i onödan och vissa saker borde inte alls få finnas i min tankevärld, men de finns ändå. Det är mindre trevligt.

Men jag är annars helt nöjd. För allt det jobbiga jag tänker på nu vägs upp av det faktum att jag återigen får syssla med mitt favoritintresse. Jag menar, jag älskar att sjunga, dansa och spela teater men att göra alla tre samtidigt är bara så underbart och otroligt roligt! Det är något av det enda som påriktigt kan få mig att koppla av och totalfokusera på något annat än mitt eget liv. Som en av karaktärerna i årets pjäs säger: ”När man spelar teater får man låtsas att man är någon helt annan och man är med om saker som annars aldrig skulle hända i verkliga livet.” [Det där var nog inte ordagrant men pointen är åtminståne den samma 🙂 ]Det är precis min motivation till varför jag älskar att skådespela och stå på scen. Man får låtsas, leka och fantisera sig in i helt andra och spännande världar än sin egen.

Det är lite som att ha ett eget, personligt Narnia. Man öppnar en dörr till nånting annorlunda och spännande. En helt speciell värld där allt kan hända.

Edit: Här är en länk till VN där ni kan läsa lite mer om vad som händer på Raseborg i sommar!

Kommentera

