Guldkanter i min vecka

Igår var det vår tur att ordna ”Halv åtta hos mig”. Det är en grej vi har med några andra familjer. De flesta känner till dessa matprogram där människor tävlar om att hålla den bästa middagsbjudningen. T.ex. ”Come Dine With Me”, ”Halv Åtta Hos Mig”, ”Arvostele Mun Illallinen” ja ni fattar. Så vi gör ungefär lika då 🙂 Fast vi tävlar ju inte om pengar eller sånt, målet är mer att få träffas och umgås med människor man kanske inte känner så bra eller inte har träffat förr. Det är en verkligt rolig idé!

Några huvudpointer i denna grej är att barnen ska få vara med och laga maten (vilket inte riktigt lyckades hemma hos oss 😛 ), att man på förhand skickar ut menyn till de andra och de ska sedan berätta hur de reagerade och vad de tyckte om resultatet i slutet av kvällen. Och så ger man poäng då typ 🙂

Min lillebror var sur på dammsugaren som var tung och jobbig 😉 En väldigt sällsynt grej det här kan jag säga, hehe.

Pappa skötte maten i stort sett. Vi barn bestämde menyn ganska långt så där var vi ju till viss mån med på maten 🙂 Pappa är *”proffs” så han har kock-uniform. Hah, heter det ens så??

Förrätt: Smörstekta bröd med gegga på. Skinka till höger och fisk till vänster. Yumm!

Så här såg halva vårt vardagsrum ut under kvällen. Vi var nästan 20 pers så vi fick ta ner det andra matsalsbordet 😛 Om jag får säga det själv så ser denna bild ut som att den är tagen från WeHeartIt (om man bortser från den udda stolen där).

Kristallglas är fina! Brorsan tog den här bilden. Måst nog erkänna att han ibland är en bättre fotograf än mig, för han vågar leka med kamerans inställningar.

Min bror ja.. Hehe. När vi umgås så blir det oftast ganska knäppt, speciellt när kameran är inblandad 😀 Försökte få en seriös bild på honom men det går ju aldrig.

..Som jag sa.. 😀

Såhär annars så har jag världens snyggaste bror! Han har just inlett sitt liv som tonåring och ja..det märks. Dessutom har den busungen växt om mig! Han är ju som bara 13 år!

Stora ögon tycks vara familjedrag 😉

Det här är typ den mest seriösa bilden vi lyckades ta. Hjärta!

Min bror och jag bråkar ofta (kallas väl syskonkärlek eller nåt 😉 ) men ibland har vi moments då vi är absolut bästa vänner. Och jag säger bara, den flicka som får min bror kan vara väldigt glad. För han är typ bäst 🙂

Nu ska jag fortsätta varva ner den andra guldkanten på min vecka, nämligen playdaten i Snappertuna (hjärta det också!) och tänka på alla guldkanter som varit och de som kommer. Det tycker jag du också ska göra!

Trevlig helg!

*Inte proffskock då men han har en vän som är det och de brukar göra catering-keikkor ibland 🙂 Stoltöverminpappa!

One thought on “Guldkanter i min vecka

  1. ida skriver:

    Den bilden ser faktist ut som nåt från weheartit, laga upp den dit så är den därifrån pårikti 😉

    Men alltså deomhä bilderna på dej o björne e ju bara helt bäst! Ni e nog guld bådatvå!! ❤ ❤

Kommentera

