Impuls :)

Min blogg är lite slö, men det är jag också så det är kanske lika bra. Sitter hos finaste Amanda efter att ha åkt från Karis till Vasa hela natten och sovit typ hela dagen 🙂 Denna resan var nog väldigt oplanerad men sånt är bara så roligt! Bra sällskap dessutom.

Jag älskar att göra saker på impuls. Man känner sig så fri, inga måsten, bara göra det man känner för när man känner för det. Visst är det skönt att ha saker och ting planerade ibland också, men det är mest om det gäller viktigare saker såsom.. ja vad ska vi ta.. bröllop, längre utomlandsresor, när man flyttar osv. Men att bara improvisera, göra något oväntat, kanske till och med förhastat, är nog alltid nånting speciellt. Inte tänka så mycket, bara göra vad man vill, hur man vill och när man vill. Även om det innebär konsekvenser eller misstag eller kanske otur. Som att glömma returbiljetter till tåget hemma (och här talar jag av egen erfarenhet också) vilket kan räknas som både misstag och otur. Och slarv 😉

Nog för att impuls kan vara dåligt också. Som när det kommer till att bara gå efter vad kroppen vill istället för att lyssna på Gud och gå efter hans vilja. Då är det lätt att skada sig själv och andra.

Men att åka nånstans på impuls och träffa vänner man sällan ser pga. avståndet mellan sig och dem är något av det roligaste jag vet! Och att man sen tar sig dit mitt i natten med några av de bästa gör ju verkligen inte saken sämre!

Men nu har jag nog babblat (skrivit) tillräckligt för denna gång.

Imorgon är en ny dag!

 

Kommentera

