Lyckorus x3000!

Hahaa 😀 Läste just dagens västis (eller egentligen bara en grej) och alltså wow. Tack Benjamin Knopman för det fina du skrev om Trollkarlen från Oz!

Den vackraste vänskapen. Det Fega lejonet (Per-Erik Krook) är livrädd för vatten, men slungar sig ändå ner bland vågtopparna för att rädd sin vän Fågelskrämman (Kim Snygg). Foto: Benjamin Knopman

Där regnbågen slutar

Förväntningarna var astronomiska. Trollkarlen från Oz kallades för Raseborgs ”mest krävande pjäs någonsin” och skulle få alla andra sommarspel vid ruinen att framstå som svartvita. Och den lyckades – men inte riktigt som vi hade trott.
Det var orkanen som förändrade allt.

När den mobbade, skoltrötta Doroty sveps i väg från Karis station har hon ingen aning om vad som väntar. ”Tåget från Åbo anländer om fem minuter till spår 2,” har högtalarna basunerat ut bara ögonblick tidigare. Men tåget kommer aldrig. I stället dyker häxan Asta i Öst upp och frammanar en virvelvind, som för den stackars Karistjejen och hennes hund Toto till ett rike där åkersorkar talar, ett fält av vallmo får de djärvaste av äventyrare att falla i djup slummer och en stad av smaragd dallrande hägrar vid horisonten.

En plats där inget är sig likt, men allting känns märkligt bekant.

Det magiska landet Oz.

Om man vill läsa resten (vilket man nog vill!) så klicka här!

Oj vad otroligt glad jag blir. Vi har gjort någonting verkligt, verkligt bra helt tydligt. Ångrar aldrig att jag for med 🙂 Än så länge är denna sommar tveklöst den bästa sommaren ever. Det känns bra att ha haft teaterpaus i två år och sedan komma tillbaka och vara med om något sånt här. Just nu finns det nog inte många personer som är gladare än jag (och säkert resten av ensemblen).

Annars så är det jättevarmt här! Fattar inte hur vi alla ska klara av dagens föreställning utan att nån svimmar. Men bara folk fattar att dricka hela tiden och hålla sig i skuggan så mycket som möjligt så borde hettan inte vara ett så megastort problem. Hoppas jag. Jag vet att jag alltid har svårt att följa dessa råd (åtminståne det där med att dricka!) så jag måste verkligen skärpa mig idag.

Men en sak vet jag. Dagens föreställning kommer att gå jättebra. Jag tror alla är på bra humör efter att ha läst vad som stod i tidningen 🙂 Och om humöret är bra så är det lättare att ha roligt på scen (motivationen stiger också) och det är något vi har siktat efter hela tiden. För publiken ser det. Och visst håller ni med om att det är mycket lättare att njuta av en föreställning där också skådisarna har kul?

Som sagt, jag är jätteglad idag!

One thought on “Lyckorus x3000!

Kommentera

