Tänkt blogga nu…

…Men konstaterar att nä, det blir ju inte till nånting alls. Jag vill att det ska byta månad typ NUU! På tal om..va ska vi ta…blommor!

Ja, det var ju Valentine’s day idag. Eleverna i skolan gillade moccarutorna vi delade ut, så det var super lyckat! Annars är jag ganska glad att dagen är slut. Och det har inget att göra med att jag inte gillar Alla hjärtans dag! För det gör jag verkligen! 🙂 Enda minuset är att det är så överdrivet på vissa ställen i världen, USA t.ex. 😛

Och egentligen så är det dumt att använda Valentine’s Day som enda orsak till varför man uppmärksammar mänskor omkring en. Jag  menar, egentligen behövs det verkligen inte en skild dag för att visa kärlek och uppskattning. Det är så lätt att bara ta sina vänner för givet och tänka att ”ja men hon/han vet ju nog att ja uppskattar henne/honom”.

Sen är ju själva historien bakom Valentine’s Day och varför den firas en helt annan grej. Det är ju tradition 🙂 Jag tycker massor om orsaken till Valentine’s Day! ❤

Oj, så blev det jättelångt iallafall 😛Men jag vet att mitt hjärta brinner bara för en: Jesus ❤ Det är liksom bara det smartaste man kan göra 🙂

God natt!

One thought on “Tänkt blogga nu…

Kommentera

