Even when I fail you I know you love me

Hemma från det bästa MVV NÅNSIN! Tack Jesus för det!

Som ni har räknat ut så har jag varit i Sibbo på midvintervecka. Erkänner att jag egentligen inte hade lust att fara dit, for mest för att jag skulle få träffa underbara vänner där. Mådde egentligen inte alls bra. Men på ett av kvällsmötena… Oj, hur ska man få det i ord? Jag gav upp. Sa till Gud att jag inte orkar försöka själv mer. Fatta vad skönt det är när man äntligen fattar att överlåta allt till Gud och låta honom ta all smärta. Under förbönen fick jag frågor som jag inte vågat prata om, och som träffade rakt på. Som om nån hade satt fingret precis på den punkt där alla mina problem fanns. Kan bara säga att jag är så tacksam för att Gud använder folk på det sättet!!

Jag är inte fullständigt hel än, kommer nog inte bli det på länge, men Gud har definitivt börjat fixa mig nu! Har väntat så sjukt länge på det. Känner mig lite dum för att jag inte fattade att Gud alltid fanns där när jag ropade och trodde att han inte hörde. Nu har jag bestämt mig för att låta Jesus vara med på allt och faktiskt låta honom leda mig i allt han har planerat för mig. Vet att det inte kommer att bli lätt, varför skulle det vara det? Men jag är övertygad och överbevisad om att Han aldrig lämnar mig!

Så som en uppmuntran till er, sluta aldrig ropa till Gud och lita på att Han hör! Ibland måste man gå igenom öknar för att komma fram dit man ska. Det har jag själv upplevt. Och Gud lämnar dig ALDRIG ensam!

Dödens band omgav mig, fördärvets strömmar förskräckte mig. Dödsrikets band omslöt mig, dödens snaror föll över mig. I min nöd åkallade jag Herren, till min Gud ropade jag. Från sitt tempel hörde han min röst, mitt rop till honom nådde hans öron. … Han räckte ut sin hand från höjden och grep tag i mig, han drog mig upp ur de stora vattnen. … Han förde mig ut på rymlig plats, han räddade mig, ty han har mig kär. … Guds väg är fullkomlig, Herrens tal är rent. Han är en sköld för alla som flyr till honom.” Ps 18

3 thoughts on “Even when I fail you I know you love me

Kommentera

